Rok 2018 odszedł do historii m.in. przez wejście w życie RODO. Unijna dyrektywa dotycząca ochroną danych osobowych okazała się przyczyną ogromnego zamętu w różnych branżach. Jej konsekwencje odczuły zarówno instytucje publiczne (szkoły, urzędy oraz szpitale), jak i firmy prywatne. Mowa tu zwłaszcza o sklepach internetowych i podmiotach wykonujących dla nich różne usługi. Aby ustrzec się zagrożeń wynikających ze złego administrowania danymi, ich kadra powinna wziąć udział w szkoleniu RODO.
Szkolenie RODO w sklepach internetowych – czy warto?
Szkolenia RODO to jeden z najlepszych sposobów na to, aby uzyskać pewność, iż dane osobowe użytkowników Twojego sklepu będą właściwie chronione, a Tobie nie będą grozić grzywny wymienione w unijnym prawie. Wyczerpujące szkolenie z RODO w e-commerce pozwoli nam dostosować funkcjonowanie sklepu online do obecnych przepisów. W czasie kursu uczestnicy są uczeni też, jak rozwiązywać typowe problemy, na które w swojej pracy natrafiają ADO, czyli administratorzy danych osobowych.
Jak wygląda szkolenie RODO w branży e-commerce?
Szkolenia RODO nie pochłaniają wielu dni – przeważnie całą wiedzę udaje się przekazać w ciągu kilkunastu godzin. Ich uczestnicy nie muszą posiadać znacznego doświadczenia – wystarczy zaledwie podstawowa wiedza z obszaru ochrony danych osobowych. Kurs jest rozdzielony na kilka bloków, w ramach których odbywają się omówienia case studies, prelekcje ekspertów oraz prezentacje multimedialne. W czasie szkoleń RODO w branży e-commerce znajdzie się również miejsce na dysputy, podczas których szkoleniowcy mogą odpowiedzieć na pytania uczestników, rozstrzygnąć ich wątpliwości i tym samym pomóc im przyswoić nabyte wiadomości im usystematyzować nabyte wiadomości.