Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

O co chodzi z filtrami Google?

Filtry Google są karą nakładaną na portale internetowe, które nie są stworzone zgodnie z ustalonymi przez Google wymogami dla twórców stron. Istnieją dwa rodzaje kar – filtr automatyczny albo filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres miesiąca, algorytmiczne do momentu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z regułami opracowanymi przez Google.