Wszechobecność internetu oraz komfort korzystania z niego do wyszperania potrzebnych usług i artykułów przyczyniła się do tego, iż każda firma chce teraz być zauważalną w sieci. W rzeczy samej, samo posiadanie strony www nie zagwarantuje, iż potencjalni klienci do nas trafią – najważniejsza jest bowiem widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Sporo mniejszych przedsiębiorstw, które świadczą usługi tylko w określonym województwie czy też nawet w jednej miejscowości, na przykład w Krakowie bądź w Bydgoszczy,…
WięcejStrony internetowe w sieci
Jak rozważnie korzystać ze źródeł informacji o zdrowiu w sieci?
W internecie da się niezwykle szybko wyszperać informacje na dowolny temat. Internauci mają szczególną słabość do odpytywania wyszukiwarki Google o tematy medyczne, częstokroć nawet poprzedzając decyzję o konsultacji ze specjalistą godzinami przeszukiwania sieci w celu odnalezienia na własną rękę odpowiedzi na palący problem. Lecz czy to dobry model wykorzystywania informacji dostępnych na portalach o urodzie i zdrowiu? Portal o zdrowiu i urodzie nie jest alternatywą dla profesjonalnej konsultacji medycznej W gąszczu artykułów o zabiegach estetycznych,…
WięcejJak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?
Aby odbiorca zauważył twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i pomocne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów. Private blog network, czyli kto używa PBNy?…
WięcejCo powinien zawierać content plan?
Blog firmowy, social media, wideo, podcasty, publikacje na portalach zewnętrznych – content marketing wymaga obecności marki w wielu różnych kanałach dystrybucji. Pomoże Ci w tym content plan, o którym więcej dowiesz się z tego artykułu. Jeśli chcesz, aby Twoja praca przynosiła konkretne rezultaty, to musisz zacząć od przygotowania planu, który odpowie na pytanie “jak to zrobić?”. Lista kroków wraz z terminami ich realizacji motywuje do regularnej pracy, a także pozwala w łatwy sposób określić, na…
WięcejAdres URL – jak powinien wyglądać? O przyjaznych URL-ach
Czy adres URL może być “przyjazny”? Czy istnieją dobre praktyki dotyczące tworzenia adresów URL, których zastosowanie może mieć wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania i zwiększenie współczynnika CTR? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na powyższe pytania. Czym jest adres URL i z czego się składa? Skrót URL (ang. Uniform Resource Locator) kojarzony jest przede wszystkim z adresem strony internetowej, jednak ten ujednolicony format adresowania służy do określania lokalizacji wszelkich rodzajów zasobów dostępnych w…
WięcejDla turystów i nie tylko – portal o wydarzeniach i atrakcjach Małopolski
Choć województwo małopolskie jest jednym z mniejszych w Polsce, ma ono mnóstwo do zaoferowania zarówno przyjezdnym z innych regionów kraju, jak i zza granicy. Dzieje się tu wiele, toteż zdarza się, że ciężko odnaleźć się w setkach wiadomości o najciekawszych atrakcjach oraz planowanych wydarzeniach sportowych bądź kulturalnych w Małopolsce. Gdzie szukać sprawdzonych informacji o interesujących miejscach w Małopolsce? Aby przedstawić wszystkim ciekawe miejsca turystyczne tego województwa, przygotowano stronę visitmalopolska.pl. Dostarcza on wiedzę nie tylko o…
WięcejDirect Answer i featured snippets – czy warto wyświetlać się na pozycji “zero”?
Pojawienie się w SERPach bloków Direct Answer oraz featured snippet (czyli polecanych fragmentów z odpowiedzią), z roku na rok coraz bardziej napędza zjawisko “zero clicks searches”. Gdy powodzenie biznesu zależy od wysokiego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, słusznie pojawia się pytanie, czy warto walczyć o wyświetlanie się strony na pozycji “zero”. Przedstawiamy nasz punkt widzenia. Nie tylko wyniki z elementami rozszerzonymi Nieustanne zmiany sposobu, w jaki Google prezentuje użytkownikowi odpowiedzi na wyszukiwane frazy, spowodowały, że…
WięcejCore Web Vitals – nowe czynniki rankingowe Google. Czym są i jak je sprawdzić?
Już w połowie 2020 r. Google ogłosiło, że w 2021 r. tzw. Core Web Vitals (w skrócie CWV), czyli Podstawowe Wskaźniki Internetowe, staną się ważnym czynnikiem rankingowym. I rzeczywiście tak się ostatecznie stało wraz z nadejściem sierpnia 2021 r. Czym zatem są czynniki Core Web Vitals, jakie informacje można z nich wyciągnąć i w jaki sposób je sprawdzić? Core Web Vitals – co to właściwie jest? Podstawowe wskaźniki internetowe to zestaw czynników, wchodzących w skład…
WięcejAktualizacja WordPress – dlaczego jest ważna dla bezpieczeństwa strony
WordPress, który powstał w głównej mierze jako platforma blogowa, w ciągu kilkunastu lat stał się jednym z powszechnie wykorzystywanych CMS-ów. Dzięki temu, iż bez trudu można przyswoić sobie podstawy posługiwania się nim, a zarazem jest bardzo szybki, używa się go aktualnie do tworzenia sklepów internetowych oraz wielopłaszczyznowych stron. Niemniej jednak ten system zarządzania treścią bywa źródłem kłopotliwych niespodzianek, toteż ważną i pomocną usługą jest aktualizacja WordPressa. Opieka techniczna WordPress – nie lekceważ regularnej instalacji nowych…
WięcejJak sprawdzić, czy strona działa i prawidłowo się indeksuje?
Twoja strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania? Zauważasz, że nagle traci pozycje? Może to wskazywać na problemy z indeksacją. W artykule przedstawiamy 8 sposobów na to, jak sprawdzić, czy strona prawidłowo się indeksuje i jak zadbać, by była widoczna zarówno dla użytkowników, jak i robotów. Kiedy powinieneś podejrzewać, że ze stroną mogą być problemy? Oto kilka przykładowych sytuacji, które powinny zasugerować Ci, że ze stroną dzieje się coś niedobrego: strona traci pozycje, strona nie…
Więcej