Spostrzegłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Wszystkie czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Wymienione symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.