Prowadzenie własnej strony internetowej zobowiązuje do jej skutecznego sytuowana w przeglądarkach, żeby była widoczna dla odbiorców i pojawiała się wysoko w wynikach. Niekiedy jednak nasze starania powodują złamanie reguł uczciwej konkurencji i na portal mogą zostać założone przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Dlaczego filtry i bany Google są groźne dla portali www?
Ban od Google to najgroźniejszy sposób kary, jakiemu może ulec strona w sieci. Oznacza on kompletne usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w gruncie rzeczy istotnie komplikuje prowadzenie biznesu. Po zbanowaniu portalu odsetek naszych gości drastycznie się obniży, gdyż gros internautów posiłkuje się Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w rezultatach wyszukiwania, co również źle oddziałuje na klikalność portalu. Wyróżniamy filtry ręczne – nakładane wprost przez ekipę Google i algorytmiczne, które zakładane są automatycznie przez specjalne programy.
W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google nakładane są np. za stosowanie przesadnej liczby odnośników promujących naszą witrynę www lub generowanie tzw. spamu w celu nadania jej wysokiej pozycji. Żeby zlikwidować ban od Google trzeba najpierw zgłębić jego powód. Pamiętajmy, żeby zaangażować do tego profesjonalną agencję SEO, która kompleksowo zajmie się z problemem. Procedura może niestety ciągnąć się aż 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.