Filmy korporacyjne i eventowe – komu zlecić produkcję filmów?

Jeden obraz znaczy więcej niż tysiące słów – to słynne wszystkim powiedzenie. Znajduje ono potwierdzenie także w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od zdjęć, aczkolwiek razem z rozwojem techniki i popularyzacją kina, a później internetu oraz telewizji, powoli zaczęły wypierać je filmy. Obecnie spoty stanowią jeden trzonów dużych i małych kampanii – bez względu na to, czy chodzi o promocję nowego produktu, kształtowanie wizerunki marki czy też akcje społeczne. Tak szerokie zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe w głównej mierze na skutek różnorodności ich odmian, między którymi łatwo można znaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie najlepiej dopasowania.

Produkcja filmów – jak reklamują się firmy i podmioty publiczne?

Najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, które mogą okazać się pomocne przy promowaniu produktów są spoty reklamowe. Dobrze kojarzymy je z TV, jednak ostatnio równie ważnym kanałem ich rozpowszechniania jest też internet – raz za razem spotykamy je na portalach informacyjnych albo YouTube, na dodatek powszechnym zabiegiem jest emitowanie ich na ekranach w autobusach oraz tramwajach. Warto napomknąć także o firmach korporacyjnych, które są istotnym elementem taktyki tworzenia korzystnego wizerunku marki w oczach przyszłych oraz pracowników. Znaczącym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich produkcję zamawiają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też inne podmioty – między innymi te parające się reklamą fundacji, organizacji pożytku publicznego czy regionów bądź miast. To środek przydający się znakomicie do ukazania przebiegu wszelakiego rodzaju inwestycji (na przykład budowy biurowców czy dróg), uroków konkretnego miejsca albo informacji o działalności mającej za zadanie pomoc potrzebującym. Analogiczną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj relacji z wielorakich imprez.

Produkcja filmów – u kogo zamówić ich realizację?

Aby promocja oparta o filmy reklamowe dała planowane skutki, muszą one prezentować sobą najwyższą jakość. Wobec tego produkcję filmów należy zlecić sprawdzonej, kompetentnej ekipie. O poziomie usług oferowanych przez wybrane studio sporo powie nam jego portfolio. Równie istotne jest również to, z jakiego oprzyrządowania ono korzysta. Idzie m.in. o drony umożliwiające sfilmowanie efektownych ujęć z powietrza, właściwie nieodzownych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.