Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

Więcej o audycie strony internetowej.

Audyt – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem licznych aspektów, np. organizacyjnych i finansowych, jak również analizę perspektyw przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze zacytowaną definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, oceniająca różne jej aspekty, jak metadane, szybkość wczytywania się witryny, strukturę nagłówków, kod strony i wiele innych elementów. Nie licząc samego wyliczenia uchybień oraz błędów, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się również zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod względem zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, dostępności, jak również poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wskazała ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Ile czeka się na płatny audyt SEO?

Online jest dużo narzędzi i stron, z wykorzystaniem których prędko i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadza się audyt SEO strony www. Plusy tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Całkiem sporo. Bezpłatne narzędzia bądź też dema z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już znajdą jakieś nieprawidłowości na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Mnóstwo problemów (m.in. w kodzie) uchwycić można jedynie w czasie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się z reguły od tygodnia do ok 30 dni. Okres na dostarczenie raportu powinien zostać określony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego sporządzenia. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszelkie istotne błędy ukryte w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na otwartym szablonie albo na platformie typu Shoper czy Magento, to błędów do poprawy może być dużo. Jeśli witryna wolno się ładuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to oznaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.

SEO audyt – co pokaże, jeżeli będzie przeprowadzony uważnie

Starannie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić sporo wad witryny, między innymi:

  • powolne wczytywanie się witryny w wersji desktopowej oraz mobilnej,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępem do strony dla robotów,
  • przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • niska jakość treści na stronie,
  • jakość kodu strony,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak albo nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]