Sprawdź, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie stron Kraków. Zajrzyj tu
Funkcjonują trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, finały Pucharu Polski w piłce nożnej lub Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Najczęściej trzeba rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo uaktualnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny model pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą odpowiedniego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie niższą konkurencję. Kluczowe jest także to, iż rośnie tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe puma Ignite Limitles czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 3 czarna,
– telefon Samsung Galaxy A40 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment produktów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– dzielnicę (np. “sklep RTV Podgórze”)
– miejscowość (“siłownia Kraków”)
– państwo (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do klientów zamieszkujących na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy firma ma nieduży budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]